/ Kristiansandsselskaper satser i Qingdao
Kinas eventyrlige vekst de siste tiårene har sørget for en stadig økende middelklasse – som nærmer seg 500 millioner. Det betyr helt nye muligheter for selskaper som satser i forbrukermarkedet med sterke merkevarer.
Våre lokale virksomheter, NextSport med Gullkorn Design og Beckmann, var blant de norske selskapene som denne helgen deltok på Qingdao International Expo. De melder begge om svært god mottagelse av sine produkter hos potensielle kinesiske kunder og partnere. Eva Liang, som representerer Beckmann ryggsekker, beskriver varemessen i Qingdao som en stor suksess, der interessen for Beckmann-produktene langt overgikk hennes forventninger. Hun har stor tro på Qingdao som et interessant marked framover.
Eva Liang får støtte fra Gullkorn Design sin representant for det kinesiske markedet, Zhao Meng, som fra sin plass på den norske standen fremhever at besøket i Qingdao var et viktig arrangement der han fikk bekreftet interessen for Gullkorn Design sine kolleksjoner i Kina. Begge Kristiansand-selskapenes representanter er klare på at besøket denne gangen har bekreftet store muligheter for deres høykvalitetsprodukter i high-end markedet i Kina.
Qingdao er en havneby på østkysten, omtrent midt mellom Beijing og Shanghai, med mer enn syv millioner innbyggere.